Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Härdsmältornas tid är här!

Av rapphönan - 28 april 2009 22:15

Min kära vän Elaina har en mental härdsmälta just nu. Jag tror jag vet hur hon har det.... efter flertalet härdsmältor genom åren.


Själv har jag haft en vidrig dag. Sov för länge. Började menstruera. Hade en smärre diskpyt med min "enda allierade" på jobbet. Fick ett smärre frispel för jag vet inte vilken gång i ordningen på min arbetskamrat - jag lyckades dock vara hyfsat vuxen trots hjärnbrist. Ett mindre släpp på en sköterska som skulle stå och dra i en knäortos som jag försökte bringa ordning på. Allt givetvis och faktiskt inte tack vare, en dag som denna...


Läser så om Elaina och hennes vedermödor och känner att det är nog härdsmältornas tid ;)


nu gäller det bara att hitta en bra utväg ur eländet. I mitt fall får jag fundera ut en bra strategi för att lägga upp mitt arbete och hålla mig lagom på sidan av för att inte smältas ner. Lägga fokus på det som är viktigt och det som jag vill och kan göra bra. "Det är det som tigrar är bra på" som Tiger brukar säga. Jag brukar försöka ha hans ord ringande i mina öron då och då och tänka att det är det jag är bra på som jag ska göra.


Väl hemma har jag ätit crepes, tårta och en halv chokladkaka (minst) och är nu på väg i säng. Ett halvt glas rödvin slank visst ner.


Får börja med att glädjas åt fyra lediga dagar tillsammans med min vackra familj! förhoppningsvis skiner solen och jag kan få lite gjort ute i trädgården. Kanske rida en liten häst och lägga små ägg under små hönor för att odla lite kycklingar (som vi egentligen inte behöver).


Åh, får inte glömma bort att jag talade med en av mina nyvunna hästvänner en äldre gentleman som är så snäll och rar och hjälper mig på den krokiga men roliga och spännande exteriörvägen. Tack!


Suss alla mina vänner och alla andra!

 
 
elaina

elaina

29 april 2009 14:20

Nog för att min härdsmälta va av det mentala slaget, men mest är det känslostormar som härjar: emotionell berg-å-dal-bana minst sagt. Måhända vare fördold PMS i kombination med febern som förvandla mig till en snörvlande liten Nasse Piglet.
Tur att man har en Sigge å Tiger som Vänner när det stormar i 7milaskogen...
;o)

http://elaina.bloggagratis.se/2009/04/28/1625734-e

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rapphönan - 15 juli 2009 22:29

Kanske inte men med tiden bleknar smärtan. Inget ont som inte har nåt gott med sig.   Vi har ingen Saga längre. Den Sagan var alltför vacker för att vara sann... Men vi har en fantastisk liten fölunge och en ännu mer fantastisk BAMSE. Han har tagit s...

Av rapphönan - 25 juni 2009 23:19

Hon blev bara sämre och sämre och har nu fått gå till de evigt gröna ängarna.   Bamse verkar ta som sin stora uppgift att ta hand om hennes föl. Han äter hö och vi ska försöka få i honom kraftfoder och mjölkersättning. Han blir 7 v i morgon.   Nu är ...

Av rapphönan - 20 juni 2009 18:28

Saga är sämre och igår kväll trodde jag återigen att hon tagit sitt sista andetag inom en mkt snar framtid. Idag mår hon mentalt bättre. Dock vill hon ej stödja på höger fram.   Tidigare i veckan reagerade hon med nån form av allergisk reaktion pga k...

Av rapphönan - 8 juni 2009 18:58

I lördag var jag på klassfest. 30 år sen vi gick ut nian! Och alla var sig så lika. En del hade nog inte ändrat mkt i sitt liv sen 1979 medan andra hade gjort en hel del men var sig ändå lika.... Det var alla klasser i hela kommunen som samlats. Vår ...

Av rapphönan - 30 maj 2009 18:12

Nu har vi sålt vår första häst! Tvåårig hingst som ska få fortsätta vara hingst och visas på premiering. Han ska både köras och ridas. Kunde inte blivit bättre. Vi hoppas nu att allt går bra och att de blir lyckliga tillsammans det nya teamet.   Grab...

Ovido - Quiz & Flashcards