Alla inlägg under maj 2009

Av rapphönan - 30 maj 2009 18:12

Nu har vi sålt vår första häst!

Tvåårig hingst som ska få fortsätta vara hingst och visas på premiering. Han ska både köras och ridas. Kunde inte blivit bättre. Vi hoppas nu att allt går bra och att de blir lyckliga tillsammans det nya teamet.


Grabbarna och jag åker till Norrbotten en vecka.


Jobbet är rätt märkligt och väldigt dålig organisation. Ingen vet riktigt vad jag ska och kan göra. En nästan ny situation för mig.


Ska ta tag i mina framtidsplaner. Men nu ska jag och pojkarna ha semester och strunta i trista funderingar utan låta saker reda ut sig av sig själva;)


Ha det bra i sommarvärmen!

Av rapphönan - 16 maj 2009 14:55

Nu är vi trötta men kanske lite hoppfulla.


Saga har fortfarande ont men är uppe på benen och ställer sig upp självmant. Igår fick maken säga åt henne att resa sig de flesta gångerna.


Men det är jobbigt att se denna stora och i vanliga fall glada och positiva häst nu ha så ont och vara trött och ej längre glad. Hon har bitit mig ett par gånger och jag förstår henne. Hur ska hon annars få ur sig att det är så jobbigt. Fölis tar hon väl omhand så gott hon orkar. Många gånger ligger hon ner och han står och äter.


Tack alla snälla människor som håller tummar och kommer med stärkande tankar och ord!


Vi fick ett snabbt urhopp ur avelsträsket för åtminstone ett tag framöver..


Nu ska jag passa på att vila en stund så att vi inte båda går på höftkulorna.

Av rapphönan - 11 maj 2009 22:08

Tack alla som håller tummarna för Saga. Hon är dålig.....

Nu ska jag försöka meditera och sova sen.

Av rapphönan - 10 maj 2009 23:32

Saga fick förlossningsfång trots att vi satte in hjälp så snabbt men det hann ändå ta för lång tid att få ur efterbörden eller så blev det kvar ngn liten liten liten bit. Veterinären kollade verkligen noggrannt.


Det är så tråkigt och det är ju vi som har ansvaret. Både vad gäller betäckning och att sen se till att hon har det så bra som möjligt. Vi hoppas innerligt att hon fixar det här och att den lille klarar sig åxå. Han har fått i sig för lite antikroppar och behöver plasma imorgon.


Nu ska jag sova. Maken är ute och kollar och går upp i natt och kollar hästarna. Själv ska jag vara på kurs hela nästa vecka. Jag får ta tillfällen som kommer att vila så gott jag kan för att orka med.


Vi håller tummarna! Hjälp oss med det!

Av rapphönan - 8 maj 2009 22:28

Imorse fölade Saga. Ett stort och välväxt hingstföl. Tyvärr hade hon svårt att släppa efterbörden och när veterinären nästan gett upp så kom den äntligen ut. Kanske blir det inga mer föl för Saga. Det är en jättefin kille men jag hade ju hoppats att jag skulle få ett sto efter henne och så kanske det aldrig blir efter två fölningar med svårighet att bli av med efterbörden..


Nu verkar de båda må bra och imorgon tänker jag stifta lite mer bekantskap med den lille - eller store... Det ska bli skoj att se vad det är för en!


Nu måste jag sova då natten ej blev så rik på sömn. Den mindre sonen har en period då han vaknar och är ledsen och jättearg på nätterna. Dessutom är det ju fullmåne.


Suss!

Av rapphönan - 4 maj 2009 17:58

Inte trodde jag att man kunde bli chef i en Kommun eller MAS eller ha annan ledande ställning och ha så vansinnig dålig koll på vad som gäller eller ha så dålig insikt i hur ens eget beteende påverkar de man har som underställda.  Jag trodde i min dumma enfald att jag hade kommit till det stadiet i min utveckling där inget längre förvånade mig ;)


Men jag är gräsligt förvånad! Trött på knäppskallar! Trött på oengagerade människor! Och redo att pröva mina vingar på annat sätt...... eller är jag det? Det känns lite som att jag går som katten runt het gröt och aldrig riktigt kommer till skott fast jag egentligen vet vad det är jag ska och måste göra?


Fokus, fokus på bra saker! Det är inte mig det är fel på! Får köra dessa mantran och se om jag lyckas. Inte bli offer! Nej det är möjligheterna som ska belysas!


Solen skiner och det regnar. Aprilväder i maj.


Nu blev jag ensam hemma en stund så jag ska fixa inför morgondagen mm.

Av rapphönan - 1 maj 2009 20:04

Idag har det bytts däck, gjorts fårhagar, rensats i tvätthögen och tvättat,lagts ägg under hönor och sålts syskonvagn. Lite gammalt har rensats ut och livet börjar gro i andra hörn....


Gå gärna in och titta hos Elaina om du saknar en blå undulat! Läs gärna om den fantastiska historien om hur deras Paloma - en vit undulat - försvann och sedan blev upphittad igen!


Nu tittar barnen på film då de var ute och hjälpte fadern byta däck på min bil så länge så att Bolibompa hann ta slut. Jag ska hoppa i duschen och sköja bort lite hönsdamm mm.


Imorgon planerar vi för en lite bilutflykt. Förra gången blev det inget av då vi var sjuka hela bunten mer eller mindre.


Ha det bra i vårsolen!







Ovido - Quiz & Flashcards