Alla inlägg den 13 januari 2009

Av rapphönan - 13 januari 2009 18:22

En beskrivning av en ledig dag. Så ni alla förstår hur jag ligger och latar mig.

Upp på morgonen för att utfodra barn och sig själv. Maken utfodrar och släpper ut djur. Barn till skola och dagis. Maken mockar, hämtar sonens fyrhjuling som varit på service. Jag fixar tvätt, mailar a-kassan, fixar tvätt bl a sonenes nerkissade sängkläder mm. Lunch. Maken åker och hämtar hö. jag lägger mig och vilar min menstruerande kropp. Hämtar son på dagis. Fixar mellis. Maken kommer hem. Jag går ut och mockar hönshus (två stycken), mockar hundbajs samt en hästbox. Fyller på spån i hönshus och hästbox. Ger hästar, får och höns mat. Middag. Ut på promenad med hunden och sonen som provkör sin fyrhjuling på isig väg. Köper glass från glassbilen, tar hem lite granris från bygranen som tagits ner. Nattar höns. Äter glass. Kollar mail och ska nu ta en dusch för att få bort allt damm, smuts och svett...

Sen är det nattning av barn och djur för att sen sova gott förhoppningsvis.

En ledig dag i mitt liv.

Ovido - Quiz & Flashcards