Alla inlägg den 14 januari 2009

Av rapphönan - 14 januari 2009 22:14

Och som en del av er kanske tror så är det inte pga mitt nya arbete, mina underbara barn. Nej jag har blivit inbjuden till en exteriörbedömningskurs! Och, kanske många undrar. Men det är så här att jag tycker det är så himla roligt och intressant. Antagligen kommer det om x antal år att finnas en diagnos för oss med dessa märkliga intressen. Nån spännande bokstavskombination, verkar mest troligt. Min man är nästan lika glad. Han minns hur jag efter förra kursen var glad och hög i många långa tider efteråt. Behöver bara nämna kursledarens namn så får jag nåt märkligt i blicken. Och det gör honom inte svartsjuk! Han är klok och förstående min älskade man :O


Till min stora glädje har jag insett att jag inte är ensam om att ligga och läsa stamböcker eller betäckningsstatistik på kvällarna. Jag har några kompisar där. Så vad ni än tror så är jag inte ensam...


Dessutom så har vi varit på simskola med grabbarna i kväll. Duktiga killar som nog kommer att simma i sommar, åtminstone den större.


Och om ni undrar hur det går på jobbet, får ni nog undra ett tag till innan det kan komma någon mer utförlig rapport. Det är dock jobbigare än jag trodde att köra 6 mil enkel väg..... Annars inga större fadäser :)


Elaina: visst är det så att menstruerande kvinnor SKA dricka ett glas rödvin, äta ost och choklad under denna vecka? Nån som opponerar sig?


Nu ska jag sova gott så jag orkar åka med äldre sonen till ögonmottagningen samt leta efter två bortsprungna höns imorgon. Drömma om exteriörbedömnin av häst.


Suss gott!

Ovido - Quiz & Flashcards