Alla inlägg den 19 januari 2009

Av rapphönan - 19 januari 2009 19:58

Det blev ingen tågresa idag.... Tiden rann iväg och jag missade tåget... Så det roliga har vi kvar att prova.


Att leva ihop med en skiftarbetande äkta hälft är inte alltid en dans på rosor när man ska få tiden och scheman och annat att gå ihop. Eller att kunna medverka i trevliga saker brukar många gånger stöta på patrull just på grund av att den andra hälften arbetar.


Dagis och andra arbetstider är ju inte riktigt gjorda för skiftarbetande föräldrar ute i glesbygd. Att vara ensamstående förälder utan släkt och andra som kan hoppa in som barnvakter titt som tätt, måste ju vara i det närmaste omöjligt. Vi har ju svårt att få till det med en skiftarbetande förälder och en halvtidsarbetande förälder och väldigt lite barnvakter...


Ska bli spännande att se hur vi lyckas övertyga min arbetsgivare och kollega om att det faktist inte är nödvängigt för mig att vara med på alla möten på tidiga mornar.. :).


 Konstaterar krasst att jag inte är gjord att passa kollektivtrafik eller att ha ett jobb med tidiga mornar. Vad är jag gjord att göra?


Är det mig det är fel på? Har jag svårt att anpassa mig till världen? Eller är världen upp och ner ibland?


Nu ska katten kollas och därefter tv:n, tror jag att jag har gjort mig förtjänt av. Kanske ska jag söka lite stipendier åxå innan det blir sängdags..

Ovido - Quiz & Flashcards