Alla inlägg den 16 januari 2009

Av rapphönan - 16 januari 2009 22:21

Idag är jag en ledsen kattmatte. Grannens katt försökte döda vår fina Skorpan. De har slagits senaste månaden med lite såriga och svullna öron som resultat. Men igår hittade jag henne med ett svullet och rivet öga. Idag togs ögat som ej gick att rädda bort! Ingen rolig historia för en oförsäkrad kattmatte! Tur att jag igår fick a-kassa beviljad.....


Till er som vet mer om katters beteende: Är det vanligt att kastrerade hankatter slåss så med honkatter. Vår hona har aldrig varit i slagsmål tidigare. Hankatten är känd slagskämpe. Men att ge sig på honor, tycker jag verkar lite ovanligt?!


Vi har vår älskade katt som stallkatt för att hålla råttorna borta. Dessutom är min make rätt allergisk så hon kan ej bo inne annat än i pannrummet. Men som det är nu vågar jag ju knappt släppa ut varken henne eller hennes dotter på 5 månader.


Vad har man för rättigheter och skyldigheter som kattägare?


Har meddelat grannarna att katten ej är välkommen på vår gård. Men har jag nån lag på min sida om nåt nytt slagsmål med skador uppstår?

Vad gör man?


Imorgon får vi hämta hem vår opererade enögda katt. Och hoppas att hon snabbt repar sig! Lilla Skorpilorpan......



Ovido - Quiz & Flashcards